Heeft u een klacht?

Gelukkig zijn de meeste van onze patiënten tevreden over hun huisarts. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Dit willen wij graag van u horen zodat wij zo snel mogelijk met u tot een oplossing kunnen komen. Uw klacht biedt ons de gelegenheid onze zorg verder te verbeteren. Op deze pagina leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht over een huisarts of een andere medewerker van de praktijk.

Hoe kunt u een klacht melden en wat zijn de mogelijkheden?

1. De klacht bespreken met uw huisarts
Wij adviseren om eerst het probleem met uw huisarts te bespreken. Dat kan ook als de klacht over een medewerker of zaken over de praktijk. 

2. Uw klacht schriftelijk indienen bij de praktijk
Komt u niet uit met uw huisarts, of wilt u liever zaken schriftelijk melden? Dat kan. U kunt een brief schrijven ter attentie van uw huisarts (Dr. Karaer).  Uw klacht wordt vertrouwelijk in behandeling genomen. Mochten er medewerkers betrokken zijn kunnen wij, met uw toestemming, het onderwerp met hun bespreken. Wij zullen u z.s.m. informeren hoe de klacht is afgehandeld en eventueel welke verbeteringen zijn doorgevoerd. 

3. De klacht schriftelijk indienen bij een externe klachtencommissie
Mocht u niet tevreden zijn met de afhandeling van uw klacht kunt u een schriftelijke klacht indienen bij een onafhankelijke klachtencommissie. Huisartsenpraktijk Averroes is aangesloten bijde SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).  Voor meer informatie kijk op;  https://www.skge.nl/klacht-indienen